Tuesday, September 1, 2026

September

Hari ni dah bulan September. Maksudnya dah 9 bulan aku pindah sekolah ke Meru. Pagi tadi PK Saujana ajak aku briskwalk sama-sama. Walaupun dah pindah tapi kenangan di Saujana masih segar dalam ingatan. Walaupun kejap tapi banyak beri kenangan manis pada aku.

Takdir Allah pindah kan aku di sekolah baru ini ada juga hikmah nya. Dan tahun ni juga macam-macam benda dah berlalu. Dy dapat kerja ofis hour, Ariana 1 sekolah dengan aku, Gibran ada perkembangan (yang ini cerita lain), Abah "pergi". 

Tapi tahun ni juga beberapa orang yang dekat dengan aku pergi menghadai Ilahi. Bermula dengan Abah, Anuar (classmate), isteri Pak Long dan yang terbaru Abang Zaki, suami Kak Long. Tak sangka 2026 ini banyak kisah duka yang jadi. 

Bila pindah sekolah baru aku kembali kepada suasana kerja toksik. Aku ambik masa yang lama juga nak adapt dengan suasana baru tapi mujur sekolah dekat dan ada adik-adik Gen Z yang boleh ngam. Tapi aku kesian dengan diorang yang kena hadap suasana kerja macam tu. Dan aku pun kena hadap situasi tu. Tempat kerja yang tak ada kesefahaman dan tak happy. Aku harap tahun depan bila dah ada bangunan baru, suasana akan berubah dan boleh kerja dalam suasana yang happy. 

Oh ya, aku pun dah berusia 42 tahun. Tak tahu berapa lama lagi masa yang ada sebab kematian datang tak kira umur. Aku pun dah renovate rumah bahagian depan. Alhamdulillah ada rezeki walapun buat loan, haha. Target aku lepas ni nak pergi umrah satu keluarga. InsyaAllah.