Wednesday, January 11, 2012

SMKDIY

Masuk minggu ni dah dua minggu aku 'check-in' di sekolah baru. First time datang meeting memang rasa takut dan janggal. Lagi2 kena bercampur dengan cikgu-cikgu aliran perdana. Kalau dulu SMPKP, sekolah khas sepenuhnya, tapi sekarang aku kena bercampur.

Hari pertama meeting pendidikan Khas, penyelaras aku menasihati kami guru-guru baru ni untuk berwaspada dengan beberapa orang lama di situ. Aku rasa cuak jugak. Tapi ada sorang kwn aku pesan, guru dari SMPKP dah lali dengan apa jua cabaran. Bila aku fikirkan balik, ada betul nya. Kalau dugaan besar dulu aku bole hadapi, takkan yang sekecik tu tak bole kan? So, sekarang aku dah bole biasakan diri iatu dengan menjauhkan diri. Tak bergaul sangat dengan individu itu.

Ok, lupakan cerita tu.

SMKDIY ni jauhlah jugak dari rumah. Kalau dulu 3 minit je aku jalan kaki pegi sekolah, tapi sekarang puluk 530 aku dah kena bangun. Itu pun tak bole lambat sikit. Kalau tak menghadap jammed la jawabnya. Yang paling best sekolah ni ada kantin..hehe..SMPKP takde kantin. kena berebut dengan budak. tapi sekarang tak lagi,

Yang best lagi, waktu pembelajaran yang singkat. Kalau dulu 40 minit, tp sekarang 1 masa hanya 35 minit. dan aku perasan yang jadual mengajar aku lebih pack dari dulu. Ini bermakna waktu senggang untuk cikgu- cikgu juga kurang. Takde plak aku tengok cikgu-cikgu yang dok berkumpul dan bergosip..hehe..

So, aku harap inilah yang terbaik untuk aku. Sebab aku mungkin akan berkhidmat lebih lama kat sini. Dan yang paling penting aku tak nak wujudkan perbalahan macam dulu lagi. Seksa nya..Semua tu dah jadi kenangan. Aku dah mulakan hidup baru dan harap aku lebih bahagia. Amin..=)

No comments: