Wednesday, March 14, 2012

Becinta

Zaman bercinta memang indah. Aku tiba-tiba merindu zaman aku bercinta dengan suami aku dulu. Walaupun dulu memang banyak halangan tapi semua itu boleh dilalui dengan bahagia. Lagi-lagi waktu nak ditackle. Macam-macam ayat-ayat indah yang keluar. Dari sebelum tidur, sampai bangun tidur, ada je ayat-ayat sweet yang di sms yang boleh buat diri ni tersenyum sorang-sorang la.

Aku masih ingat lagi waktu kalau nak dating. Oleh sebab cinta jarak jauh, so waktu berjumpa pun terhad. Kalau esok tu nak jumpa, malam tu mesti aku tak boleh tidur. Tak taula sebab excited ke apa. Lagu-lagu cinta memang banyak la. Ada je lagu yang akan mengingatkan aku dengan suami. Cara ni jela nak tunjukkan rasa cinta masing-masing.

Tapi lepas kahwin semua dah berubah. Rasa cinta dan sayang tu dah tak diucap lagi guna sms, lagu-lagu. Ianya semua dah diubah kepada perhatian dan fizikal. Itu semua memang fasa perubahan dalam hidup manusia. Kemanisan bercinta tu memang berlainan bila usia kita pun meningkat dan jadi lebih matang. =)

No comments: