Thursday, November 8, 2012

Kasih Sayang

Adakah Tuhan betul-betul sayang kan aku sampai Dia sentiasa menguji aku? Aku tidak dilahirkan dengan wajah dan badan yang cantik. Apa saja yang buruk tentang seseorang, aku dah pernah alami. Gemuk? Gelap? Jerawat? Itu semua dah pernah aku alami. Dibuli? Diejek? Dihina? Semua tu aku dah pernah alami.

Juga bukan anak kesayangan mak abah.

Tuhan uji aku lagi dengan situasi yang memaksa aku membuat pilihan. Pilhan yang dibuat diiringi dengan kutukan dari orang sekeliling.

Tuhan uji aku lagi dengan meletakkan aku jauh di utara. Sendirian.

Tuhan uji aku lagi dengan keguguran. Paling berat.

Lepas 8 bulan, tiada tanda. Tuhan masih uji aku. Aku bersyukur. Tuhan masih sayangkan aku. Sebab itu Dia uji aku. Cuma aku harap, aku akan terus kuat dan kuat. Aku juga masih yakin ada sesuatu di sebalik semua ini.

No comments: