Friday, January 26, 2024

Kewangan

Kewangan aku tahun 2023 sangat teruk. Banyak hutang dan banyak emas yang digadai. Tak tahu mana silapnya. Padahal aku dah pindah sekolah dekat dan takde tol. tak tahulah 2024 ni macam mana. Adakah kembali normal. Dengan semua belaanja rumah ni aku yang kena tanggung. Kereta lagi. Bebanan jugak rasa. simpanan lagi la jangan cakap. memang takde. Entahlah.. tak tahu nak salahkan siapa. Aku kena tanggung bayar motor yang takde bagi manfaat pun. Bebanan lagi adalah. Bila suruh jual nanti jadi gaduh tapi dia tak sedar ke motor tu bebanan. Aku yang bayar. Dia memang la tak rasa sebab bukan dia yang bayar. Aku tengok dia tak naik pun motor tu. Naik gak motor Honda tu. naik kereta. Motor tu jadi apa? Tukun???? 300 lebih aku tanggung bayar motor tu. macam tu je. takkan aku nak gadai semua emas yang aku ada, yang aku beli pakai duit aku sendiri. bayangkan baru seminggu gaji duit aku dah habis dah. Bila aku nak aktifkan kad kredit dia kata takpe, tak payah. Senanglah cakap sebab bukan dia yang tanggung semua kehidupan ni. ni duit makan pun dah takde..

No comments: