Wednesday, January 3, 2024

2024

Hari ini 3 Januari 2024. Gila ah aku dah masuk empat series. Macam tahun-tahun sebelum ini aku memang tak penah ada azam. Kalau pun ada azam nak kurus aku rasa memang tak kan berjaya. jadi aku redha jelah yang aku ni memang gemuk sejak kecik.

Cuma aku adalah terfikir untuk memperbaiki diri dari segi amalan kepada Allah. Ye lah, dah masuk 40 tahun apa lagi yang aku harapkan? Kahwin dah, ada anak dah, kereta, rumah semua dah ada. Cumanya mewah tak mewah jelah. Tapi aku selesa dengan kehidupan sekarang cuma tak bermewah-mewah lah. cukup sekadar ada. Cuma bab kewangan la..macam tak stabil sangat lagi. Aku tak ada simpanan. Bulan-bulan pun cukup makan je. Tapi masih ok lagi.

Cuma sekarang terfikir sampai umur berapa aku dapat hdup. Dengan tiba-tiba kena darah tinggi ni aku tak pasti la aku boleh hidup sampai umur berapa. Jadi tahun ni aku nak tingkatkan amalan-amalan sebagai persediaan. Cuma aku harap bila sampai masa nanti, Ariana dan Gibran ada orang jaga dan sayang dengan sebaiknya. 

No comments: