Wednesday, April 4, 2012

Kesabaran

Aku agak penat mengajar students tingkatan 3. Penat sebab :

1. mereka sangat lemah, basic memang lemah. takkan aku nak mula dari awal
2. ada yang pandai tapi malas dan bagi aku sangat melampau.

tadi aku marah dia sebab dalam peperiksaan tadi dia cuma salin soalan yang bagi aku benda tu hanya dibuat oleh student yang betul-betul lemah. Memang darah aku naik sampai otak la. Sebab aku tahu kemampuan dia bukan setakat itu.

Aku memang pernah rasa untuk buat tak tahu dengan dia. lantak la dia nak belajar ke tak. Tapi, tu bukan tugas seorang cikgu. Cikgu kena bimbing pelajar sampai berjaya. tapi kalau dah perangai macam tu siapa tak geram kan? Kalau adik aku nak je aku cubit bagi sedar sikit. Nasib baik anak orang. Aku doakan la yang budak-budak tu dilembutkan hati dan boleh terima pelajaran. Bukan datang sekolah setakat habiskan duit mak bapak diorang.

No comments: