Saturday, April 27, 2013

Tak Ada Mood

Mood aku ke sekolah berubah sejak balik dari lawatan Pulau Pinang. Sebab kat sana akhirnya kita tahu true colour  orang. Tak sangka pulak orang yang aku ingat ok rupanya seorang yang kaki bodek dan suka tunjuk rajin. Bukan aku seorang saja yang terkena, ada lagi 2 orang kawan aku yang terkena jugak. So, aku ada la geng. Rasa macam nak pindah sekolah. Tapi lari dari masalah bukanlah jalan penyelesaiannya. Nak tak nak kena tempuh dengan sabar.

Tambahan lagi, pentadbir yang tak best. Typical lady bos. Semangat nak ke sekolah pun dah tak ada. Kenapala bos perempuan tak boleh jadi macam bos lelaki yang tak banyak songeh. Boleh tak tolong jaga sikit kebajikan pekerja. Aku harap sapa-sapa yang jadi menteri pendidikan lepas ni tolong-tolong la tengok kebajikan cikgu ni. Kadang-kadang rasa macam tertindas pun ada jugak. Ikut hati nak je aku mengadu kat NUTP hari tu. Tapi sebab masih berfikiran waras aku tak jadi mengadu. Tapi aku tetap berdoa. Kalau la aku ni tergolong dalam golongan orang yang teraniaya, memang tak tahula nasib dia.

Berbalik pada orang yang tunjuk rajin depan bos, mana-mana pun memang tak kan elak kan? Jadi, apa yang aku buat, aku buat kerja apabila disuruh sahaja. Sebab dah tentu-tentu akan ada orang offer diri nak buat. Kalau dulu ada la hati ni nak buat kerja tambahan, sekarang ni sorryla. Sebab apa yang aku buat sekarang ni memang dah tak akan nampak, So, buat apa penatkan diri kan?

Yang penting sekarang tunaikan tanggungjawab untuk mengajar. Sebab itu yang lebih penting. Kerja-kerja sempingan tu bukan dapat gaji lebih pun. Buat penat je. Orang tak ingat pun kalau kita buat baik. Buat jahat orang ingat la.

No comments: