Sunday, August 18, 2013

Lapan Bulan

Pejam celik pejam celik dah masuk lapan bulan. Lagi sebulan lebih. Takut! Aku bersyukur jugak sebab selain dari sakit-sakit yang biasa, aku tak kena la sakit-sakit yang kronik macam darah tinggi dan kencing manis. Harap-harapnya sampai bersalin tak kena la kan. Cuma sampai sekarang baby tak pusing ke bawah lagi. Harap-harap nanti dah sampai masa dia pusing la, kalau tak nanti kena operate, takut!!

Mengandung ni memang memerlukan kekuatan yang sebenar. Aku sebenarnya kagum dengan orang yang ada anak ramai. Macam-macam kesakitan yang kena tanggung. Awal-awal dulu aku sakit pinggang, sakit belakang, sakit rusuk, kebas tangan, sakit dada..macam-macam la. Tapi tu semua pngalaman kan?

Cuma sekarang yang merungsingkan ialah nak cari pengasuh. Tak tahu siapa nak jaga, ke nak hantar taska. Tapi takut jugak sebab sekarang ni dengar macam-macam cerita. Takut!! Harap-harap nanti Allah bagi petunjuk untuk tau mane yang terbaik. Amin..

2 comments:

mama munif said...

alhmdulilah...tak sedar kan??...cepat je masa berlalu.....moga Allah permudahkanlan segalanya buat awak...aamiin3x..

Hujan Malam said...

mama munif,

terima kasih..:-) harap2 semuanya berjalan lancar..hehe