Thursday, November 28, 2013

Sebulan

Hari ini cukup sebulan Ariana lahir. Tapi dia masih di NICU. Masih bawah pengawasan doktor. Sampai bila? aku pun tak tahu. Cuma yang aku boleh doa yang dia cepat sembuh dan cepat keluar. Alhamdulillah, dia pun dah ada perkembangan cuma masih tak boleh bernafas sendiri. Maksud tak boleh bernafas sendiri ialah dia masih memerlukan tiub yang dimasukkan kat dalam mulut dia untuk bernafas. Doktor kata paru-paru dia belum bersih dan banyak kahak. Dia dah semakin comel. Kadang-kadang tengok dia senyum waktu tidur.

Memang rasa penat bila kena ulang alik ke hospital. Tapi ni cuma sementara. Sekarang pun aku dah tak nangis bila tengok dia. Bak kata Dy jangan bagi aura negatif kat dia. Tapi yela kan..siapa tak sedih tengok anak sendiri macam tu.

Hari ini juga dah sebulan aku berpantang kat rumah sendiri. Tak sangka, akhirnya berpantang sendiri. Nasib baik ada adik yang boleh tolong masak dan buat kerja rumah. Nanti satu hari aku akan post detik-detik aku lahirkan Ariana. Boleh kata antara hidup dan mati. Bila-bila nanti aku cerita.

4 comments:

peNgHuNi dUniA said...

Semoga Ariana dilindungi Allah SWT dan sembuh dengan cepat.sebak kita baca entry ini..

Hujan Malam said...

terima kasih ziela..amin..mudah2an cepatla sembuhnya

azinuj said...

Semoga Ariana cepat sehat ye..mak kena kuat..ariana pon kuat..semoga dipermudahkan urusan..

Hujan Malam said...

terima kasih jun..mudah2an..amin..