Thursday, January 1, 2015

Selamat Tinggal 2014, Selamat datang 2015

Dah masuk 2015. Tahun 2014 berlaku dengan banyak kenangan. Sama ada yang manis atau yang pahit. Sejujurnya aku rasa 2014 bukanlah tahun yang baik untuk aku dan keluarga (Dy dan Ariana). Banyak keputusan besar yang terpaksa kitorang buat antaranya Dy berhenti kerja. Dalam tahun tu jugak aku terasa betul-betul teruji. Teruji kesetiaan dan keimanan. Terima kasih kepada Dy yang sanggup menahan sikap aku dan bersabar dengan apa jugak yang aku buat dan cakap.

Tahun 2014 jugak tahun yang tak ok untuk kerjaya aku. Selisih faham dan sikap dengki menjadi perosak kepada keharmonian tempat kerja. Walaupun si dia cuba berbuat baik, tapi aku bukan orang yang senang melupakan. Ya, aku memang tak sebaik malaikat untuk buat seperti biasa. Tapi itulah hakikatnya kalau rasa dikhianati.

Tapi tahun 2014 juga ada manisnya. Aku dah berjaya memiliki rumah sendiri dan berpindah ke Klang. Mungkin ini adalah permulaan untuk memulakan hidup yang baru. Walaupun aku tahu tahun 2015 aku akan menghadapi banyak lagi cabaran yang lebih besar, terutama financial, tapi aku harus kuat dan mencari solution. Aku berdoa supaya Dy akan dapat kerja yang lebih bagus, Ariana akan terus sihat dan pandai, dan kitorang dapat meneruskan kehidupan dengan lebih baik. Aku hanya merancang, Tapi Allah jua yang menentukan dan tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya.

Selamat Tahun Baru 2015

1 comment:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)