Saturday, July 19, 2014

Busuk Hati

Orang busuk hati ni memang ada kat mana mana. Aku tak sangka la ada dalam kalangan rakan sekerja aku yang macam ni. Depan baik tapi belakang rupanya buruk-burukkan aku. Aku tak tahu apa salah aku dengan dia sampai macam ni sekali dia benci aku. Memula tu aku hanya dengar dari H pasal perempuan tu tak puas hati dengan aku, jeles dengan aku. Jeles pasal apa pun aku tak tahu. Tapi 1 hari ni perasaan marah aku tak dapat dibendung sebab secara terang-terang dia bawak mulut, cakap benda yang aku tak buat. Aku sound dia, tapi macam biasa tak mengaku salah dan buat2 innocent. Geram betul aku, memang hipokrit gila. Lepas tu tak mintak maaf pun, siap kata betul aku cakap macam tu. Bagi aku, orang macam tu memang aku tak bagi mukala. Aku tak kan maafkan dia sampai bila-bila. Aku cuma berdoa yang aku dijauhkan dari orang-orang yang jahil dan tak benar. Hidup dengan orang negatif dan suka komplen ni tak elok. Bawak cas negatif dalam hidup. Mungkin ni petunjuk Allah untuk aku menjauhkan diri dari orang-orang macam ni. Tapi aku sedih jugak sebab dia tu dulu antara kawan aku time aku mula2 pindah kat sekolah ni. Tapi manusia boleh berubah kan? lagi-lagi dah jumpa gengnya. Tapi takpela, aku dah tak rasa apa pun sebab dia pun tak de kepentingan dalam hidup aku. Hidup aku pun dah cukup banyak masalah

No comments: