Thursday, December 7, 2023

Darah Tinggi

 Kali terakhir aku check yang darah aku tinggi adalah masa aku baru pindah sekolah dari Penang ke KL. Masa tu aku agak kejutan budaya bila pindah dari sekolah khas ke PPKI. Fasiliti dan budak buat aku stress dan darah aku tinggi.

Dan semalam aku pergi klinik check sebab kebetulan semalam aku memang nak ambik MC. Seperti yang dijangka darah aku tinggi dan doktor pun bagi ubat darah tinggi yang kena makan setiap hari selama seminggu.\

Sebenarnya aku dah jangkakan juga cuma malas nak confirmkan. Pindah sekolah baru ni mungkin yang menstresskan adalah nak handle budak-budak. Nak kata penat drive sekolah dah dekat dan tak ada traffic jammed. Pemakanan pun sama juga. Makan pun tak jaga, main bedal je sampai perut pun dah macam mengandung 6 bulan.

Simptom yang paling ketara adalah tangan aku kebas-kebas. Baru-baru ni rasa kebas dan sakit ibu jari. Sekarang pun masih sakit lagi. 

Harap-harap lepas seminggu nanti oklah balik kalau tak rasanya kena makan ubat darah tinggi tu seumur hidup..huhu.

No comments: